Friday, February 22, 2013

Besarkan Anak Dari Sebalik Tirai Besi ?

Salam ,
Baru-baru ini saya sempat melawat sebuah laman web yang memaparkan koleksi gambar yang mengisahkan tentang tahanan wanita yang melahirkan dan membesarkan anak mereka dalam penjara di Argentina.
Di sana, anak-anak ini dibenarkan tinggal bersama ibu mereka di dalam sel penjara sehingga anak itu berusia 4 tahun.
Sebenarnya bukan tahanan di Argentina sahaja yang dibenarkan membesarkan anak mereka di dalam penjara, di Malaysia juga ada (di negara lain saya tak pasti, namun saya yakin semua penjara ada kemudahan ini)
Saya difahamkan, undang-undang di Malaysia membenarkan bayi yang dilahirkan oleh tahanan wanita dijaga oleh ibu mereka sehingga berusia 3 tahun.
Hmm,
Lihatlah ... kasih dan sayang seorang ibu kepada anaknya tiada had atau batasan. 
Naluri keibuan adalah anugerah yang di kurniakan oleh Tuhan kepada setiap wanita, bermula sejak wujudnya insan yang bernama Hawa A.S.
Persoalan yang bermain difikiran saya sekarang, apakah naluri keibuan itu tidak dikurniakan kepada mereka yang tergamak membuang bayi mereka ke dalam longkang atau tong sampah ?









Sila klik di sini untuk ke laman web yang saya maksudkan tadi.

No comments:

Post a Comment

Produk Shaklee

 https://cl.accesstrade.co.id/0004bx001mn3